
ZMIANY W ORGANIZACJI PRACY
Pandemia COVID-19 wymusiła na przedsiębiorcach konieczność dostosowania się do nowych warunków prowadzenia działalności gospodarczej. Wprowadzone na terenie kraju restrykcje skutkowały zmianami w organizacji pracy w wielu przedsiębiorstwach. Pracodawcy, których działalność na to pozwala zdecydowali się na skierowanie pracowników na pracę zdalną, która została sformalizowana Specustawą COVID-19.
Praca zdalna stała się bardzo popularna wśród pracowników i pracodawców. Pozwala na zachowanie aktywności zawodowej w dobie, gdy swoboda przemieszczania się została ograniczona. Wprowadzone przepisy regulują tryb zdalnego świadczenia pracy ogólnie. Co zrobić, żeby w pełni wykorzystać potencjał tej instytucji oraz zachować standardy bezpieczeństwa i porządek w procesie pracy?
Zasady wykonywania pracy zdalnej warto uregulować w regulaminie pracy zdalnej lub poleceniu pracodawcy. Pozwoli to na uregulowanie kwestii praktycznych związanych z wykonywaniem pracy w tej formie, m.in. przekazanie narzędzi pracy, zasady i kanały komunikacji pracodawcy z pracownikami, czy ochrona danych.
Dobrze skonstruowany regulamin pracy zdalnej pozwoli na uregulowanie procesów związanych ze świadczeniem pracy na odległość, bez uszczerbku dla jakości prowadzonej działalności oraz dyscypliny pracy.